dinsdag 18 mei 2010

De 3 concepten voor de tweede commercial

Concept 1 - commercial 2

Reclame gericht op
Ouders

Parodie
Saw

Boodschap
Je hebt geen tweede kans nodig, doe het meteen de eerste keer goed voor je kind.

Concept
Veiligheid. De Saw films bevatten de boodschap dat je moet genieten van je leven en het niet moet weggooien. Ze willen laten zien dat het de moeite waard is om te leven, pak jij je tweede kans? Met onze commercial willen we laten zien dat de ouders het meteen de eerste keer goed moeten doen voor hun kind, door ze een veilige Gotan fiets te geven.

De commercial
Je ziet twee ouders zoals in de Saw film ergens vastgeketend in een goor verlaten huis. Dan komt er een kind (het kind van de twee ouders) aanfietsen op een verrot fietsje, je hoort de fiets kraken. Hij heeft hetzelfde Saw masker op als dat poppetje. De ouders schrikken. Het fietsje is zo gammel dat er een wiel afvalt en het kind valt op de grond. Het masker valt van zijn gezicht en de ouders beginnen te schreeuwen omdat ze zien dat het hun kind is. Het beeld verspringt (knippert) over naar een vrolijke omgeving. Je ziet de ouders ergens zitten en genieten van hun kind dat op een Gotan fiets aan het rondfietsen is.

Gotan. Door het meteen de eerste keer goed te doen, heb je geen tweede kans nodig.

Doelgroep fiets
Alle kinderen van 0 tot 8 jaar.



Concept 2 – commercial 2

Reclame gericht op
Ouders

Parodie
-

Boodschap
Geeft u en uw kind een goed gevoel!

Concept
Gerustheid. Een kind mag niks, zijn ouders letten overal op en zijn overbezorgd.

De commercial
In de commercial zie je dat een kind niks mag van zijn ouders. Hij mag niet alleen de straat op. Ze knikken de heletijd nee en maken ‘foei’ gebaren. Het kind wordt dan een beetje verdrietig, kijkt naar beneden en loopt weg.

De ouders van het kind komen buiten andere ouders tegen en komen een beetje bluffend over dat hun kind wel alleen weg mag omdat hij een Gotan fiets heeft. Je ziet de ouders van het kind naar het andere kind kijken met de Gotan fiets en kijken lichtelijk verbaasd.

De ouders geven het kind later een splinternieuwe Gotan fiets kado, die nog mooier is dan van dat ander kind. Het kind is hartstikke blij en fietst de oprit af. De ouders zijn gerustgesteld omdat deze fiets betrouwbaar is en zien in hun ooghoek nog de andere ouders verbaasd staan.

Gotan. Geeft u en uw kind een goed gevoel.

Doelgroep fiets
Alle kinderen van 5 tot 8 jaar.



Concept 3 – commercial 2

Reclame gericht op
Ouders
Kinderen

Parodie
-

Boodschap
Alleen voor stoere kinderen!

Concept
Stoerheid. Kinderen willen het liefst zo stoer mogelijk overkomen.

De commercial
De commercial begint met enkele shots van stoere Freestyle motorcrossers die gewaagde stunts doen. Dan wordt de super stoere MX driewieler (wat een look-a-like van een crossmotor is) in beeld met vervolgens de slogan.

Gotan. MX Racer “alleen voor stoere kids”.

Doelgroep fiets
Jongens van 0 tot 8 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten